راهنمای خرید بهترین گوشی پزشکی برای حرفه شما

راهنمای خرید بهترین گوشی پزشکی برای حرفه شما

راهنمای خرید بهترین گوشی پزشکی برای حرفه شما

گوشی پزشکی ممکن است یکی از رایج ترین تجهیزات پزشکی باشد، اما این بدان معنا نیست که خرید گوشی پزشکی مناسب ساده است. با کیفیتی که 100 دلار یا بیشتر هزینه دارد، این یک تصمیم بزرگ است و عواقب آن می تواند در حرفه شما ماندگار باشد.

 

این راهنما شما را با ملاحظات مهم هنگام خرید گوشی پزشکی راهنمایی می کند، از تاریخچه دستگاه تا جزئیات کوچکتر که باید در نظر بگیرید.

تاریخچه گوشی پزشکی

Stethoscope  برگرفته از واژه‌های یونانی «stethos» به معنای سینه و «skopein» به معنای دیدن است، گوشی‌پزشکی در سال 1816 زمانی که پزشک فرانسوی رنه لنک یک تکه کاغذ را در لوله‌ای پیچید و متوجه شد که صدایی بهتر میشنود نسبت زمانی که گوش خود را روی قفسه سینه بیمار قرار میدادوارد دنیای پزشکی شد.

 

ربع قرن بعد، جورج پی کامن اولین نسخه دو گوش را ساخت. از آنجا، طراحی دستخوش تغییرات کمی شد، اما هیچ کدام به اندازه طرح دکتر دیوید لیتمن از نظر آکوستیک مؤثر نبود. او طرح خود را در اوایل دهه 1960 به ثبت رساند. امروزه، Littmann  هنوز هم قابل اعتمادترین برند گوشی پزشکی در صنعت است.

 

بخش هایی از استتوسکوپ

جنبه های مهم یک گوشی پزشکی استاندارد شامل گوش، لوله و طول آن، قطعه قفسه سینه و شکل است. استتوسکوپ ها در حال حاضر به صورت استاندارد یا برقی عرضه می شوند. اگرچه گوشی‌های هوشمند برقی پیشرفته‌تر هستند و ظاهری پیشرفته دارند، اما برای همه ضروری نیستند.

 

گوشی های استتوسکوپ

معمولاً یک گوشی‌پزشکی استاندارد دارای دو گوش‌گیر است که از سیلیکون یا لاستیک ساخته شده‌اند. بسته به برند و کیفیت گوشی‌پزشکی، دستگاه ممکن است با اندازه‌های مختلف گوشی همراه باشد تا از تناسب صحیح اطمینان حاصل شود. قطعات گوش شما باید به خوبی جا بیفتند، اما نباید آنقدر محکم باشند که مانع شنوایی شما شوند.

 

لوله و طول گوشی پزشکی

استتوسکوپ ها در اندازه های مختلف، معمولا بین 22 تا 31 اینچ (55-80 سانتی متر) هستند. متداول ترین طولی که پیدا می کنید 27 اینچ (70 سانتی متر) است. برای برخی از پزشکان، طول مهم نیست، اما به خاطر داشته باشید که هر چه گوشی پزشکی کوتاه‌تر باشد، به بیمار نزدیک‌تر می‌شوید. اکثر HCP ها متوجه می شوند که 27 اینچ طول کافی را فراهم می کند که هم بیمار و هم ارائه دهنده می‌توانند فضای شخصی خود را حفظ کنند.

 

عامل دیگری که باید در نظر بگیرید: سلامت کمر شما، به ویژه برای پرستاران مهم است! با طول بیشتر، ممکن است متوجه شوید که نیازی به خم شدن زیاد ندارید.

 

و اگر نگران این هستید که گوشی‌های طبی بلندتر ممکن است کیفیت صدای بدتری داشته باشند، نگران نباشید. تحقیقات موسسه ملی بهداشت این فرض رایج را تایید نمی کند.

 

کیفیت لوله یکی دیگر از نکات مهم است. اکثر گوشی‌های طبی با قیمت متوسط ​​(60 تا 80 دلار) دارای لوله‌ای هستند که دوام دارند. گزینه‌های ارزان‌تر (15 تا 30 دلار) ممکن است مواد نازک‌تری داشته باشند، بیشتر مستعد ترک خوردن باشند و زودتر فرسوده شوند.

 

قطعه قفسه سینه گوشی پزشکی: دیافراگم و زنگ

دو قسمت مهم قفسه سینه گوشی پزشکی وجود دارد: دیافراگم و زنگ. دیافراگم صاف است و صداهای با فرکانس بالا مانند صداهایی که توسط قلب، ریه یا روده ایجاد می شود را می‌گیرد. همچنین برای اندازه گیری فشار خون با کمک فشارسنج عالی است. برخی از گوشی‌های معمولی، در واقع، تنها دارای یک قطعه سینه یک طرفه با دیافراگم هستند.

 

در نسخه‌های دو طرفه، سمت کوچکتر و خمیده قطعه سینه زنگ است. در دریافت صداهای با فرکانس پایین، مانند سوفل قلب یا زخم، و همچنین صداهای با فرکانس بالا در بیماران اطفال عالی است.یکی از جالب‌ترین نوآوری‌ها این قطعات این است که اکنون در برخی از مدل‌ها مواد ضد حساسیت دارند

 

شکل استتوسکوپ

اکثر گوشی های پزشکی دو گوش هستند و شامل یک لوله منفرد با یک قطعه سینه گرد در انتهای آن هستند. اما اشکال دیگری برای انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال، اگر اندازه گیری فشار خون زیادی انجام می‌دهید، ممکن است یکی را با یک قطعه سینه صاف تر و بیضی شکل تر در نظر بگیرید، زیرا این شکل راحت تر زیر کاف فشار خون می لغزد. توجه داشته باشید که شکل‌های سینه معمولاً بر کیفیت صدا تأثیر نمی‌گذارند، بنابراین بر اساس ترجیح شخصی انتخاب کنید.

 

بهترین استتوسکوپ برای حرفه و تخصص شما

بسته به زمینه ای که در آن کار می کنید، ممکن است نیازهای متفاوتی برای گوشی پزشکی داشته باشید. به عنوان مثال، برخی از پزشکان تنها به یک گوشی پزشکی ساده نیاز دارند که بتواند صداهای اولیه قلب، ریه و روده را تشخیص دهد. دیگران، به ویژه متخصصان قلب و عروق، نیاز به شنیدن طیف وسیع تری از فرکانس ها دارند که فقط با دستگاه های پیشرفته تر قابل شنیدن است.

 

بهترین گوشی پزشکی برای RN ها

اگر شما یک پرستار در یک بیمارستان یا یک محیط سرپایی هستید، باید یک گوشی پزشکی با کیفیت خوب و اولیه را در نظر بگیرید. 3M Littmann Classic III ی ک گوشی پزشکی با رتبه بالا و قیمت متوسط ​​است که با نیازهای شما برای ارزیابی های اولیه مطابقت دارد مدت زمان بالایی را دوام خواهد آورد.

 

اگر در زمینه قلب و عروق کار می کنید، خرید گوشی پزشکی را در نظر بگیرید که تخصص شما را به نام خود دارد. Littmann’s 3M Cardiology IV بیش از 2000 بررسی پنج ستاره در آمازون دارد. گران است، اما به شما این امکان را می دهد که تغییرات ظریف در آریتمی ها و موارد دیگر را بشنوید.

 

بهترین گوشی پزشکی برای پزشکان حرفه ای پیشرفته

PA  و APRN ها بیشتر از RN ها تصمیمات درمانی مستقلی می گیرند. برای این مسئولیت، یک گوشی پزشکی پیشرفته، مانند 3M Littmann Master Cardiology، بسیار مفید خواهد بود. زنگ ندارد، اما می‌توانید دیافراگم را تنظیم کنید تا صداهای فرکانس پایین یا بالا را با یک تغییر فشار ساده دریافت کنید. Master Cardiology همچنین شامل یک آداپتور برای سمع نوزاد یا اطفال است و حدود 200 دلار هزینه دارد.

 

بهترین استتوسکوپ های قلب و عروق

صرف نظر از عنوان شما، اگر در زمینه قلب و عروق کار می کنید، نمی توانید با 3M Littmann Master Cardiology  اشتباه کنید. اما اگر نمی خواهید 200 دلار خرج کنید، Littmann’s 3M Cardiology IV  را در نظر بگیرید. بدون کاهش قابلیت‌های دستگاه یا کیفیت صدا، 50 دلار صرفه جویی خواهید کرد.

 

بهترین گوشی پزشکی برای دانشجویان پرستاری یا PA

دانشکده پرستاری و PA به دانش آموزان در مورد طیف وسیعی از جمعیت ها و تخصص ها آموزش می دهد، بنابراین یک گوشی پزشکی همه کاره بسیار مهم است. به عنوان مثال، گوشی 3M Littmann Classic III Monitoring به لطف دیافراگم قابل تنظیم خود، به خوبی کار می کند. از آن برای ارزیابی فیزیکی، تشخیص و نظارت بر بیمار استفاده کنید. قیمت آن در آمازون 90 دلار است. MDF یکی دیگر از برندهای محبوب در بین دانشجویان است زیرا مقرون به صرفه تر است. اکثر محصولات آنها از 25 تا 55 دلار قیمت دارند.

 

گوشی پزشکی MDF اطفال

بهترین گوشی پزشکی برای پزشکان اطفال

خودتان را به عنوان یک کودک ترسیده و بیمار تصور کنید که در محیطی ناآشنا به او فشار می‌آورند. برای این بچه‌ها، یک گوشی پزشکی کمتر ترسناک می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. طرح‌های حیوانی قابل تعویض ADC Adscope Adimals 618 Pediatric Stethoscope  برای قفسه سینه مطمئناً لبخندهای بسیاری را به همراه خواهد داشت. فقط توجه داشته باشید که تعدادی از منتقدان آمازون خاطرنشان کردند که کیفیت صدا به خوبی سایر گوشی‌های طبی نیست و برای نوجوانان کمتر موثر است.

 

اگر به زیبایی شناسی اهمیت نمی دهید، چندین گزینه دیگر برای گوشی پزشکی کودکان وجود دارد. Littman’s 3M Littmann 2122 Classic II Pediatric به دلیل تعادل هزینه (80 دلار)، کیفیت صدا و دوام محبوب ترین دستگاه است. اگر شنیدن حتی ظریف‌ترین صداها در میان تن‌ها صدای پس‌زمینه برای کار شما بسیار مهم است، گوشی پزشکی ولش-آلین-هاروی را در نظر بگیرید. با قیمت 420 دلار، یکی از گران‌ترین گوشی‌های طبی موجود در بازار است، اما برای بقیه دوران کاری خود نیازی به خرید دیگری نخواهید داشت.

 

بهترین استتوسکوپ الکتریکی

اگر به گوشی پزشکی الکترونیکی نیاز دارید، امیدواریم کارفرمای شما هزینه را به شما بازپرداخت کند! آنها می توانند تا 10 برابر قیمت یک گوشی پزشکی استاندارد قیمت داشته باشند. Littmann 3200 BK، 420 دلاری، می تواند صداها را تا 24 بار تقویت کند و 85 درصد از نویزهای محیط را حذف کند. گوشی دیجیتال Thinklabs One، 500 دلاری، فقط دیافراگم دارد و با هدفون کار می‌کند. در بخش نسبتاً مقرون به صرفه، گوشی دیجیتال Eko CORE با قیمت 250 دلار وجود دارد.

نکاتی برای خرید گوشی پزشکی

خرید یک گوشی پزشکی جدید ممکن است ترسناک باشد، اما در اینجا چند نکته و ترفند برای پیدا کردن بهترین گوشی شما وجود دارد.

  • زیاده روی نکنید.

اگر در دانشگاه هستید یا در حال آموزش هستید، از مربیان خود بخواهید که توصیه کنند. متوجه می شوید که می توانید یکی را قرض کنید. اگر کار می کنید، در مورد نوع گوشی پزشکی مورد نیاز خود بیاموزید و یکی از آن ها را بخرید که دوام داشته باشد – اما این به معنای خرید گران ترین آن نیست. متأسفانه دزدی گوشی پزشکی رایج است. این احتمال وجود دارد که حداقل یک بار آن را در محل کار خود رها کنید و همیشه آن را پس نخواهید گرفت.

 

  • رنگی را انتخاب کنید که برجسته شود.

متداول‌ترین رنگ‌های گوشی‌های پزشکی سیاه و آبی هستند، به این معنی که اگر این رنگ‌ها را انتخاب کنید، گوشی‌پزشکی شما شبیه 65 درصد از گوشی‌های همکارتان خواهد بود. علاوه بر انتخاب یک رنگ برجسته، حکاکی آن را با نام خود در نظر بگیرید.

 

  • کیف حمل را فراموش نکنید!

کیف های حمل گوشی پزشکی کاربردی هستند – آنها دستگاه شما را تمیز و محافظت می کنند – و فرصت دیگری برای نشان دادن شخصیت شما هستند. آنها در رنگ ها و الگوهای مختلف عرضه می شوند و به ندرت بیش از 20 دلار قیمت دارند.

منبع:

https://huddle.florence-health.com/discover/content/article/ultimate-guide-to-choosing-the-best-stethoscope-for-your-practice/

برای دیدن مقالات مشابه بر روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.