نحوه استفاده از دستگاه فشار خون خانگی

نحوه استفاده از دستگاه فشار خون خانگی

نحوه استفاده از دستگاه فشار خون خانگی

  • آرام باشید: تا 30 دقیقه قبل از اندازه گیری فشار خون سیگار نکشید، نوشیدنی های کافئین دار ننوشید یا ورزش نکنید. مثانه خود را خالی کنید و قبل از اندازه گیری حداقل 5 دقیقه استراحت آرام داشته باشید.
  • درست بنشینید: با پشت صاف و تکیه گاه بنشینید (به جای مبل روی صندلی ناهارخوری). پاهای شما باید صاف روی زمین باشد و پاهایتان نباید روی هم قرار گیرند. بازوی شما باید روی یک سطح صاف (مانند میز) و بازو در سطح قلب قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که پایین کاف دقیقا بالای خم آرنج قرار گرفته است. دستورالعمل های مانیتور خود را را بررسی کنید یا از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بخواهید نحوه انجام آن را به شما نشان دهد.
  • هر روز در زمان مشخصی اندازه گیری کنید. مهم است که قرائت ها را در زمان مشخصی هر روز انجام دهید، مانند صبح و عصر. بهتر است قرائت‌ها را روزانه مصرف کنید، اما در حالت ایده‌آل، 2 هفته پس از تغییر در درمان و در طول هفته قبل از قرار ملاقات بعدی شروع شود.
  • چند بار مطالعه کنید و نتایج را ثبت کنید. هر بار که اندازه گیری می کنید، دو یا سه بار با فاصله یک دقیقه از هم فاصله بگیرید و نتایج را ثبت کنید. اگر مانیتور شما دارای حافظه داخلی برای ذخیره اطلاعات خواندنی شما است، آن را با خود در قرار ملاقات با پزشک خود ببرید. برخی از مانیتورها همچنین ممکن است به شما اجازه دهند پس از ثبت نمایه خود، مطالب خوانده شده خود را در یک وب سایت امن آپلود کنید.
  • اندازه گیری را روی لباس انجام ندهید.

اعداد خود را بدانید

معنی اعداد در خوانش فشار خون خود را بیاموزید.

توجه: تشخیص فشار خون بالا باید با پزشک متخصص تایید شود. پزشک همچنین باید هرگونه خوانش فشار خون پایین غیرمعمول را ارزیابی کند.

 

اگر فشار خون بالا دریافت می کنید

یک بار خواندن بالا دلیلی فوری برای هشدار نیست. اگر مقدار کمی یا متوسط ​​بالاتر از حد طبیعی است، فشار خون خود را چند بار دیگر اندازه بگیرید و با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا بررسی کنید که آیا نگرانی سلامتی وجود دارد یا ممکن است مشکلی در مانیتور شما وجود داشته باشد.

اگر فشار خون شما به طور ناگهانی از 180/120 میلی متر جیوه فراتر رفت، پنج دقیقه صبر کنید و دوباره آزمایش کنید. اگر خوانش شما هنوز به طور غیرعادی بالاست، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است یک بحران فشار خون بالا را تجربه کنید.

اگر فشار خون شما بالاتر از 180/120 میلی متر جیوه است و علائم آسیب احتمالی اندام مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، کمردرد، بی حسی/ضعف، تغییر در بینایی، مشکل در صحبت کردن را دارید، منتظر نمانید تا ببینید آیا فشار شما خود به خود پایین می آید با اورژانس تماس بگیرید.

توصیه  AHA

انجمن قلب آمریکا نظارت خانگی را برای همه افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کند تا به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی کمک کند تا تشخیص دهد که آیا درمان‌ها کارآمد هستند یا خیر. مانیتورینگ خانگی (فشار خون خود اندازه گیری شده) جایگزین مراجعه منظم به پزشک نیست. اگر برای شما دارویی برای کاهش فشار خون تجویز شده است، بدون مشورت با پزشک، مصرف دارو را قطع نکنید، حتی اگر فشار خون شما در محدوده طبیعی در طول نظارت خانگی باشد.

 

انتخاب دستگاه فشار خون خانگی

انجمن قلب آمریکا یک مانیتور خودکار، به سبک کاف، دوسر بازو (بالا بازو) را توصیه می کند.

 

  • مانیتورهای مچ دست و انگشت توصیه نمی شوند زیرا خوانش های قابل اعتماد کمتری دارند.
  • مانیتوری را انتخاب کنید که تایید شده باشد. اگر مطمئن نیستید، از پزشک یا داروساز خود راهنمایی بخواهید.
  • هنگام انتخاب یک دستگاه فشار خون برای یک سالمند، زن باردار یا کودک، مطمئن شوید که برای این شرایط معتبر است.
  • اطمینان حاصل کنید که کاف مناسب است – دور بازوی خود را اندازه بگیرید و مانیتوری را انتخاب کنید که دارای اندازه مناسب کاف باشد.
  • هنگامی که مانیتور خود را خریداری کردید، آن را برای قرار بعدی خود با پزشک بیاورید.
  • از پزشک خود بخواهید تا ببیند که به درستی از آن استفاده می کنید و نتایجی مشابه با تجهیزات موجود در مطب دریافت می کنید. برنامه ریزی کنید که مانیتور خود را سالی یک بار بیاورید تا مطمئن شوید که خوانش ها دقیق هستند.

 

پایش فشار خون خانگی ممکن است به ویژه برای موارد زیر مفید باشد:

  • هر کسی که فشار خون بالا (HBP) یا فشار خون بالاشخیص داده شود.
  • افرادی که درمان فشار خون بالا را برای تعیین اثربخشی آن شروع می کنند.
  • افرادی که به نظارت دقیق تری نیاز دارند، به ویژه افرادی که عوامل خطر فشار خون بالا و/یا شرایط مرتبط با فشار خون بالا را دارند.
  • زنان باردار، فشار خون ناشی از بارداری و/یا پره اکلامپسی را تجربه می کنند.
  • ارزیابی قرائت های بالقوه نادرست، مانند:
  • افرادی که فقط در مطب پزشک خوانش بالایی دارند (پرفشاری خون “کت سفید”).
  • افرادی که فقط در خانه خوانش بالایی دارند اما در مطب دکتر نیستند (فشار خون “ماسک شده”).

توجه: افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یا سایر آریتمی‌ها ممکن است کاندیدای مناسبی برای پایش خانگی نباشند زیرا دستگاه‌های الکترونیکی فشار خون خانگی ممکن است قادر به اندازه‌گیری دقیق نباشند. از پزشک خود بخواهید روش نظارتی مناسب برای شما را توصیه کند.

فشار خون بازوی چپ در مقابل بازوی راست

مطالعات متعددی برای تعیین تفاوت طبیعی بین بازوی راست و چپ انجام شده است. به طور کلی، هر تفاوت 10 میلی متر جیوه یا کمتر طبیعی تلقی می شود و جای نگرانی نیست.

 

چرا یک دفترچه فشار خون نگه دارید؟

یک اندازه گیری فشار خون مانند یک عکس فوری است. فقط نشان می دهد که فشار خون شما در آن لحظه چقدر است. یک رکورد از قرائت‌هایی که در طول زمان گرفته می‌شود، تصویری «تایم لپس» از فشار خون شما ارائه می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند با پزشک خود همکاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که درمان‌های شما برای کاهش فشار خون بالا (HBP) یا فشار خون بالا موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.