تاریخچه شرکت B Braun

تاریخچه شرکت B Braun

تاریخچه شرکت B Braun

بروان یک شرکت آلمانی است که تجهیزات پزشکی و دارویی ارائه می‌دهد. این شرکت بیش از ده هزار کارمند در بیشتر از 60 کشور در سراسر جهان دارد. B Braunکار خود را به‌عنوان داروخانه شروع کرد که گیاهان دارویی به مشتریان خود در المان می‌فروخت. بعدازآن یک کارخانه تولیدی ساخت که آغازی برای تولید بخیه‌های جراحی شد.

در دهه‌های بعد خطوط تولیدی دیگر مانندمحلول‌های داخل وریدی، ظروف پلاستیکی برای مصارف دارویی و پزشکی و … را به کارخانه اضافه کرد. این شرکت به چند بخش تقسیم‌شده است که:

  • بخش مراقبت از بیمارستانکه در این بخش محصولات مربوط به تزریق و لوازم یک‌بارمصرف بیمارستان را مدیریت می‌کند.
  • بخش Aesculapکه مسئول مدیریت محصولات و خدمات مربوط به جراحی است. اسکولاپیوس نام خود را از خدای پزشکی یونانیان و رومیان گرفته است.این بخش تولیدکننده تجهیزات جراحی است. تجهیزاتی مانندنخ‌های بخیه، ابزار جراحی دستی، ایمپلنت، دستگاه‌های الکتریکی و … .
  • بخش OPMکه محصولات مربوطه به درمان خون خارج از بدن را کنترل می‌کند.

این شرکت همچنین محصولات دیگری چون:

  • پمپ‌های تزریق

پمپ‌های تزریق این شرکت قابلیت تزریق با سرنگ‌های20،10،50،2،5 سی‌سی را دارد که با توجه به امکانات این دستگاه قابلیت تنظیم تزریق دوز داروی خاص در زمان مشخص و به‌صورت پیوسته را دارا می‌باشد.این پمپ دقت بالایی دارد.

  • محلول‌هایضدعفونی‌کننده

با شروع اپیدمی بیماری کرونا ضدعفونی کردن دست‌ها، محیط و وسایل اهمیت ویژه‌ای پیداکرده است. بطوریکه علاوه بر ضدعفونی کردن دائم دست‌ها باید تمام مناطق در مجاورت تماس نیز ضدعفونی شوند. ضدعفونی کردن محیط آشپزخانه، بیمارستان و … .

محلول‌هایضدعفونی‌کننده انواع و کاربردهای متفاوتی دارند این شرکت المانی محلول‌هایضدعفونی‌کنندهمخصوص زخم‌ها، سرویس بهداشتی و موارد دیگری را تولید می‌کند.

 

  • تیغ‌های جراحی و نخ‌های جراحی

که نخ‌های جراحی به دو بخش قابل‌جذب و غیرقابل جذب تقسیم می‌شود.

نخ‌های جراحیقابل‌جذب مصنوعی مانند مونوسین، مونوپلاس، سافیل، سافیل کوئیک هستند و نخ‌های طبیعی شامل:سافتکت کروم، سافتکت پلینمی‌شوند.

نخ‌هایغیرقابل جذب که آن‌هم دو نوع مصنوعی و طبیعی دارند که نوع مصنوعی شامل: پریمیلن، دگروفیل، ترلون، دافیلون، استیلکس و نوع طبیعی آن سیلکام می‌باشند.

surgical bladesیا تیغ جراحییکی از کاربردی‌ترین ابزارهای پزشکان و به‌خصوصجراحان است که استفاده‌های مختلفی دارد.اینتیغ‌هابه‌صورت استریل و غیر استریل موجودند و جنس آن فولاد ضدزنگ یا کربن است. علت شکل متفاوت آن‌ها به دلیل نوع برش و کارایی و طراحی هریک از آن‌هاهست؛ که هر تیغ بر اساس سایز و شکل تیغ بنا بر استاندارد جهانی دارای شماره است که آر10 تا 25 هستند.

شماره‌های10،11،15،20 متداول‌ترینشماره‌هایمورداستفاده پزشکان و جراحان است. امروزه با توجه به نیاز گسترده و پیشرفت علم تیغ‌های جراحی یک‌بارمصرف نیز تولیدشده است. این تیغ‌های یک‌بارمصرف آلیاژ و مرغوبیت متفاوتی دارند و این امر باعث تفاوت در قیمت و کیفیت آن‌هامی‌شود.

تیغ‌های جراحی شرکت‌هایB Braunالمانی، Morisچینی،Swann Motonساخت انگلیس،Kaiکشور ژاپن از شناخته‌شده‌ترینتیغ‌های موجود هستند.

  • دستگاه‌های دیالیز
  • وسایل مربوط به انکولوژی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.